Steeds vaker combineren mensen banen.
Docenten doen dat zelfs al veel langer dan gemiddeld. En dat biedt kansen, zo vinden ze bij Hybride Docent. Om beter zicht te krijgen op deze docenten, plozen ze het uit: wie zijn het en waarom doen ze het?
En wat blijkt? Die docenten doen het meestal niet voor het geld. Afwisseling en ontwikkeling zijn belangrijker. Ervaring uit de praktijk kan direct in de klas worden gebruikt, en vaardigheden uit het lesgeven komen goed van pas in het bedrijfsleven. Docentschap wordt er aantrekkelijker door. En zo zijn er nog veel meer voordelen voor docenten, onderwijsinstellingen, bedrijven en beleidsmakers.
Samen maakten we een presentatie waarin Hybride Docent haarfijn uitlegt wat hybride docenten kunnen betekenen voor het onderwijs en de samenleving. We maakten de onderzoeksresultaten inzichtelijk en bruikbaar voor geïnteresseerden. In heldere taal en duidelijke grafieken. Aansluitend zorgden we voor een infographic (hiernaast afgebeeld) met de belangrijkste bevindingen, en een zelfspelende presentatie voor gebruik op website en social media.